Chocolade muffins!

zaterdag 18 juni 2011


Als er iets is waar ik helemaal verslaafd aan ben is het wel chocolade! Ik kan er echt heel moeilijk vanaf blijven en voor mij is het gewoon het lekkerste wat er bestaat :) Ik bak ook heel graag en had dit weekend besloten om chocolade muffins te maken. Normaal had ik graag een muffinbakvorm gebruikt, maar ik vond er geen enkele naar mijn zin dus heb het zo maar geprobeerd. Ik heb de papieren bakvormpjes nie zo hoog gevuld omdat ik bang was dat ze zonder bakvorm zouden uitlopen en ik heb dan maar 2 vormpjes gebruikt als extra steun. Ik vind ze wel goed gelukt en ze zijn overheerlijk!  Hier is het recept wat ik gebruikt heb:



Ingrediƫnten:
* 80gr bloemsuiker
* 200gr fondant chocolade
* 80gr bloem
* 3 eieren
* 50gr boter
* chocoladestukjes (ik had het erbij gedaan omdat het toch hoort in een chocolademuffin ;) )

Smelt de chocolade samen met de boter au bain marie. Klop de eieren en bloemsuiker tot een schuimige massa. Meng er dan de gesmolten chocolade en boter door en als laatste de bloem beetje per beetje. Wie dan nog chocoladestukjes erin wilt mengt die er dan ook pas als laatste door. Verdeel het mengsel in ofwel een muffinbakvorm of in papieren vormpjes.
Bak in een voorverwarmde oven op 185° ongeveer een 20min (hangt van oven af) en dan zijn ze klaar!




Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.