Haarolie vs Haarserum

dinsdag 5 februari 2013


De laatste tijd worden haarolies meer en meer uitgebracht. De geliefde argan, macadamia en moroccan olie worden steeds populairder en je komt ze ook vaker tegen.
Een serum leek vroeger de oplossing te zijn voor onhandelbaar haar, maar dat lijkt te veranderen. Serums maken het haar inderdaad zacht, minder pluizig en ze geven glans. Terwijl olie toch net hetzelfde doet? Nee, er is wel degelijk een verschil!


Een serum legt een beschermlaagje rond je haar, terwijl een olie je haar voed (denk aan de kokosolie). Ik vind ook dat een serum iets dikker aanvoelt en een olie iets vloeibaarder is.
Maar welke kies je dan best?
Je kan beide gebruiken. Als ik de stijltang gebruik doe ik altijd een serum in mijn haren zodat ze beschermd zijn tegen de hitte.
Na het wassen doe ik er altijd een olie in, maar soms ook nadat ik mijn haren in model heb gebracht. Van beide heb je trouwens maar een druppel nodig. Je brengt het ook enkel aan de puntjes aan, want anders krijg je snel een vette hoofdhuid.
Je moet er wel opletten dat er jammer genoeg vaak siliconen in serums en olies zitten. Zeker de ingrediënten lezen mocht je deze willen vermijden, of je gaat gewoon voor een natuurlijke olie.
De olie waar ik de laatste tijd niet genoeg van krijg is trouwens die van Orofluido. Echt een aanrader!

Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.