Tragus piercing - bij Needles and Pins

zondag 3 februari 2013

 
Al een hele poos zit ik ermee in mijn hoofd om een tragus piercing te laten zetten en gisteren ben ik er eindelijk voor gegaan.
Een tragus piercing is dat klein stukje kraakbeen wat je gezicht met je oor verbind.
Je hoort er veel horrorverhalen over, dat je gezicht verlamd kan geraken enz, nu dat is op zich wel overdreven, maar een goede piercer weet hoe hij te werk moet gaan en kijkt ook waar je gezichtszenuw zich bevind.
Hoe vind je een goede piercer? Best eerst wat research doen, je kent vast wel iemand via via die een piercing heeft.


 

Ik ben bij Needles and Pins in Hasselt gegaan, voor de 2de keer al. Ik heb ooit een lippiercing gehad dus ik wist dat ik daar wel in goede handen zou zijn en ook hoe het in zijn werking gaat. Alleen was ik nu nerveuzer, geen idee waarom, ligt misschien aan de leeftijd! Want eigenlijk stelt het niet echt veel voor.

Voor de piercing wordt gezet moet je een formulier invullen, dit zijn vragen betreft je gezondheid, als je medicatie of eventuele hartproblemen hebt. Wim (de zaakvoerder van Needles and pins) stelde mij in ieder geval gerust.

 
 
Al het materiaal wat gebruikt wordt is steriel, wat heel belangrijk is, dus let er altijd op dat de piercer hygiënisch te werk gaat.
Voor mijn tragus moest ik gaan liggen en mijn hoofd helemaal naar de andere kant draaien.


Wim ontsmette eerst de plek waar de piercing moest komen en keek dan met een soort lampje geloof ik waar je gezichtzenuw zit.



Dan werd er een stipje gezet en een klem vast rond het stuk gezet. Dit voelt niet vervelend aan, gewoon effe een soort druk.





En dan de korte prik, ik ga niet zeggen dat het pijnloos is, want dan zou ik liegen, maar je voelt het gelukkig maar even. Als het juweel er wordt ingedaan vind ik het toch iets pijnlijker, omdat het eigenlijk terug door de 'wonde' moet. Maar dan zit het er al op! Het voelt wat branderig aan, maar na enkele minuten was ik het al helemaal vergeten.






En tadaaa! Ik ben er heel erg tevreden mee! Nu goed verzorgen zodat ik binnenkort weer oordopjes kan dragen, het enige nadeel op moment.
 
Het is dus ook heel belangrijk dat je de naverzorging goed opvolgt wil je geen ontstekingen oplopen. 2x per dag breng je isobetadine aan met een wattenstaafje en spoel je na met fysiologisch zoutwater, dit 1 maand lang waarvan nog een extra maand enkel het fysiologisch zoutwater.
Na een maand ga je terug om te controleren of je piercing goed genezen is en kan je ook een ander juweeltje erin doen als je dat wilt.



Bedankt aan Needles and Pins voor nodige uitleg en voor mijn nieuwe aanwinst!
Bezoek Needles and pins op Facebook

1 opmerking

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.