Caramel brownies

zondag 10 maart 2013


De laatste keer dat ik een starbucks passeerde lagen er caramel brownies die er overheerlijk uitzagen. Nu stond er een rij van misschien wel 10 meter om aan te schuiven dus pastte ik jammer genoeg. Aangezien ik ze niet uit mijn hoofd kreeg besloot ik ze nu zelf te maken! Ik heb het recept wel wat aangepast, want vaak vond ik er met een laag caramel tussen de brownies, maar dat vond ik dan weer wat teveel van het goede, dus deze zijn zo een beetje mijn eigen recept!



Ingrediënten

- 200gr boter
- 150gr zelfrijzende bloem
- 200gr donkere bastardsuiker
- snuifje zout
- 4 eieren
- 200gr pure chocolade
- een zakje botertoffees
- volle room ( 1/3 van 250ml)
- noten naar keuze

Bereidingswijze

Verwarm de oven op 175°.
Laat de chocolade samen met de boter (in kleine stukjes) smelten op een laag vuurtje en daarna afkoelen.
Klop de eieren los en en voeg de bastardsuiker en snuifje zout toe. Meng dan het chocolademengsel erdoor heen.
Zeef de bloem en spatel deze door het beslag. Je kan ook al noten onder het beslag doen als je dat wilt.
Neem een browniebakvorm die je ofwel invet, of waar je bakpapier inlegt.
Doe het mengsel hierin en strijk het glad zodat overal evenveel ligt.
Bak de brownies ongeveer een 30 min. in de oven op 175° Controleer met een prikkertje als hij goed is.
 
Voor de caramel (gemakkelijke manier om te maken)
Ik gebruikte 1/3 van een zakje botertoffees en deed ze samen met 1/3 van het flesje room in een pan op een heel laag vuur, want dit kan snel aanbranden. Goed blijven roeren toe alles gesmolten is.
Na een 20 min. haalde ik de brownies uit de oven en deed er de caramel en walnoten over die ik daarna een 10tal min verder liet bakken.
Als de brownies afgekoeld zijn snij je ze in vierkanten stukken, je kan ze zowel warm als koud eten. Ik vond ze heel erg lekker!

Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.