Kroatië

zaterdag 25 mei 2013


Ok, dit gaat allemaal moeilijk te beschrijven zijn, maar ik ben nog maar enkele dagen terug van een ongeloofelijke mooie reis. Samen met een vriendin ging ik voor 11 dagen naar Kroatië, waar we in het stadje Cavtat verbleven. Cavtat ligt helemaal in het zuiden van Kroatië niet ver van Dubrovnik.
Met mijn Kuna's bij de hand en mijn 2 volle koffers vertrokken we midden in de nacht en vlogen we met de zonsopgang onze bestemming tegemoet.
Ik wist nog niet veel van Kroatië aangezien mijn interesse in geschiedenis en aardrijkskunde vaak ver te zoeken was op school, maar ondertussen ben ik toch veel te weten gekomen al was het maar door de mensen daar die erover vertelden.
Het moet gezegd zijn, de Kroaten zijn heel vriendelijke mensen (met uitzonderingen zoals we hier ook wel hebben). We bleven in het Iberostar Epidaurus hotel, wat niet ver wandelen was van de stad. Leuk hotel, zeer vriendelijk personeel en erg toffe animators! Die het voor ons erg moeilijk maakten om terug te vertrekken.
Wat stond er zoal op onze to do list? Het nationaal park van Krka, Dubrovnik (zowel de oude als nieuws stad), Ston (bekend voor zijn oestervangsten), Lokrum Island, Kayakken op de Adriatische zee,...
Kijk maar even mee naar wat foto's:





Onze eerste uitstap was naar Dubrovnik (de oude stad, die al sinds de 7de eeuw bestaat!) Erg mooi met gezellige kleine straatjes. We deden er een wandeling over de muren waardoor je een prachtig uitzicht had over alles.


Lokrum Island ligt niet ver van Dubrovnik af dus daar gingen we met de boot naartoe. Lokrum Island is een natuurgebied met een botanische tuin en waar ook veel pauwen zitten! 



Erg mooi 'verborgen' plaatsje op Lokrum Island. 








In de kleine, maar wel heel mooie haven Ston die gekend staat voor zijn oestervangsten gingen we er enkele proberen, het is te zeggen ik maar eentje en mijn vriendin de rest haha. Ik ben niet zo een grote liefhebber van oesters.





Toen we een wandeling maakten in Cavtat kwamen we deze megagrote mot tegen! Ik dacht eerst dat het een vlinder was, maar die zien er toch wel wat mooier uit.


Hier keek ik enorm naar uit, onze uitstap naar het Nationaal Park van Krka. We huurden een auto, want het was een heel eindje van Cavtat. We deden er wel bijna 5 uur over om daar te geraken door oponthoud op de weg, door de Douane... De terugrit was gelukkig maar 3 uur. Het was het in ieder geval waard!



Prachtig toch? Natuurlijk gingen we ook zwemmen richting de watervallen al was het water IJSkoud! Maar het voelde zalig acchteraf.






Kayakken stond ook op onze lijst! Maar elke dag was er wel iets, teveel wind, de zee die te wild was, uiteindelijk hebben we het nog kunnen doen op de voorlaatste dag. Het was de eerste keer dat ik het deed en dan nog wel op de Adriatische zee! Ik vond het zo leuk en het had een machtig gevoel om zo de zee te trotseren.



Onze laatste avond was echt wel de leukste, net alsof iedereen het wist! We kregen een heerlijk aperitiefje (2x zelfs!) en er werd live kroatische muziek gespeeld tijdens het buffet.



Prachtige zonsondergang vanuit ons hotel. Hier kan ik zo van genieten.
Jammer genoeg zit het erop. Ik heb erg van deze vakantie genoten en vond deze toch wel één van mijn mooiste vakanties ooit. Ik ga zeker nog eens terug naar Kroatië, maar dan waarschijnlijk wel naar het noordelijke deel, dat zou ook erg mooi zijn.

Hebben jullie een leuke vakantie in het vooruitzicht?

1 opmerking

  1. Mooie beelden! Volgens mijn ouders is Kroatië ook supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.