Zonnebescherming: Anti Brown Spot Fluid - Roc

woensdag 8 mei 2013


Ik denk wel dat iedereen graag een bruin kleurtje heeft in de zomer. Ik zelf heb een heel bleke huid met sproetjes dus vind ik het wel aangenamer om een bruin tintje te hebben. Om altijd met zelfbruiner bezig te zijn zie ik natuurlijk ook niet zitten, daarom probeer ik vaak wat zon mee te pikken. Nu wel met de nodige zonnebescherming. Dit weekend merkte ik dat ik al snel kon verbranden. De eerste zonnestralen in de lente bevatten blijkbaar toch wel wat extra UV!
Voor mijn gezicht gebruik ik sinds vorig jaar een speciale gezichtsbescherming met SPF50. Jammer genoeg maak ik heel snel opnieuw pigmenten aan, ik vind het vreselijk. Ik bruin dus ook zo goed als niet in mijn gezicht en omdat ik toch graag de extra bescherming wil kocht ik van Roc de Anti-Brown Spot Fluid. Deze zou zowel donkere vlekken voorkomen als ze corrigeren en bevat dus ook SPF50.
 
De Anti-Brown Spot Fluid is een vloeibare crème die niet zwaar op de huid aanvoelt en ook niet plakkerig is, want dat heb je wel vaak bij zonnecrèmes vind ik.
Deze heb ik nu elke dag gebruikt (ook onder mijn make-up) en ik ben er heel tevreden van! Ik voel hem niet zitten en hij doet mijn huid ook niet extra glimmen. Het verminderen van de pigmentvlekken heb ik nog niet gemerkt, maar ik heb er in ieder geval nog geen bij gekregen!
 
Tip: Let er ook altijd op dat je zonnebescherming zowel UVB als UVA bevat. UVB zorgt voor die bruine kleur die je van de zon krijgt, maar die je dus ook doet verbranden en bij UVA dringen de zonnestralen dieper door de huid waardoor er huidveroudering ontstaat en dus vroegtijdige rimpels!


Denk eraan, je altijd goed insmeren en teveel kan nooit kwaad!

2 opmerkingen

  1. Klinkt goed! Al is het wel al te laat bij mij, mijn melasma is alweer back in full force, grrr :-( heb nochtans amper zon gezien.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.