Plante System - Hydraterende crème met Edelweiss

donderdag 24 oktober 2013


In mijn Farmacie Deautybox van vorige maand zat deze hydraterende crème van Plante System. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar ik test graag nieuwe dingen dus dat was geen probleem. Het enige nadeel was dat hij voor de droge huid bedoelt is en ik zit met een gemengde huid (Deauty? Niet echt aangepast aan mijn profiel als je het mij vraagt). Toch wou ik deze een kans geven, want nu het kouder wordt voelt mijn huid sneller trekkerig aan. 


De verpakking van deze crème vind ik ok, alleen ben ik nog steeds geen fan van een gewone draaidop. 's Morgens moet het snel gaan dus een dop die je gewoon kan open klikken is zoveel handiger. Maar bon, dat is bijzaak.
 
Dit zei Deauty over het edelweiss bestanddeel:
Dankzij kostbare extracten uit de edelweiss-plant en een unieke formule voelt je huid de hele dag soepel en stralend aan. 
 
De crème brengt makkelijk aan, maar aangezien hij voor een droge huid is voel ik wel meteen dat hij wat vetter is. Gelukkig trekt hij nog redelijk goed in, zodat hij geen vette laag achterlaat. Hij laat mijn huid ook niet extra glimmen waar ik al voor vreesde en het belangrijkste, ik krijg er geen (extra) puistjes van wat bij een vette crème wel eens kan gebeuren.
Mijn huid voelt zacht en gevoed aan en laat droge plekken zeker achterwegen.
Al bij al wel een hele fijne hydraterende crème, maar ik zou hem wel zowiezo aanraden voor iemand met een drogere huid. 

Prijs: 15,25€

8 opmerkingen

  1. Ik heb hem nog niet helemaal kunnen testen, maar ik vond hem toch al fijn. Ik heb ook een gemengde huid, maar aangezien ik in de winter meer richting droge huid ga denk ik dat ik hem dan vooral ga gebruiken. Al bij al vind ik Plante System echt wel een fijn biologisch merk. Als je er graag wat meer van wil proberen kan je op mijn blog meedoen aan een winactie om een gekleurde lippenbalsem van hen te winnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de creme wat vetter is, ik denk dat hij daardoor te vet voor mij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom kom, die dop eraf draaien, dat duurt nog geen halve seconde :-P Bedankt voor de review!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne review. Deze creme zou niets voor mij zijn aangezien ik een redelijk vette huid heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hem ook liggen,
    maar heb hem nog niet geprobeerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat er niet echt rekening is gehouden met je profiel. Voor mij zou de creme misschien wel fijn zijn in de winter. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.