Filorga Hyal-Defence

woensdag 7 mei 2014


Het Franse merk Filorga staat er voor bekend als anti-aging product. Aangezien we de 30 naderen kan mijn huid ook wat meer gebruiken. Niet dat ik de anti-rimpelcrèmes al met open armen ontvang, maar ik probeer toch te letten wat er juist in een product zit en wat het voor je huid doet. Dankzij Deauty mocht ik kennis maken met Filorga. Een luxemerk dat oa te koop is bij iU en Ici Paris XL. 


Filorga hyal-Defence is een hyaluronzuurbeschermend serum met een drievoudige werking:
  • Antihyaluronidasewerking: het korenbloemextract inhibeert de activiteit van de hyaluronidase, het enzym dat het hyaluronzuur, een molecule die essentieel is voor de lederhuid, geleidelijk afbreekt.
  • Antiradicalaire werking: een oxidatieremmende cocktail beschermt het hyaluronzuur tegen de oxidatie en de aanvallen van vrije radicalen, die voornamelijk het gevolg zijn van UV en luchtvervuiling.
  • Opvullende werking: een actieve stof, een suikerderivaat, bevordert samen met het NCTF, een vooraanstaand ingrediënt in de Cosmesotherapie, de synthese van hyaluronzuur, endogeen collageen en elastinevezels. 

Een hele boterham dus, maar met andere woorden: hyaluronzuur wordt bevoorbeeld gebruikt om rimpels op te vullen (denk aan fillers) dus dit serum vult de fijne lijntjes op en maakt de huid jeugdig en glad. 

Wat het serum met mijn huid doet? 
Hij geeft mijn huid meteen een kleine boost. Soms voelt mijn huid trekkerig aan na het reinigen, zonder droog te zijn, maar dat verdwijnt meteen met dit serum. De gelachtige textuur voelt fijn aan, verdeelt makkelijk en trekt snel in. Het fijnst aan dit serum is het gladmakend effect. Zijn vullende werking is me nog niet opgevallen, maar daarvoor moet je misschien wel wat meer rimpels hebben!


Het Filorga Hyal-Defence serum is te koop voor €54,90

4 opmerkingen

  1. Klinkt als een fijne serum! Filorga is best een prettig merk qua huidverzorging :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een goede serum! Ik heb nog nooit van dit merk gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit serum klinkt erg goed! Fijn dat hij je huid een kleine boost geeft. Ik kon dit merk nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.