Botox haarbehandeling: mijn ervaring

maandag 7 juli 2014



Ja je leest het goed, botox voor je haren! Wel niet op die manier dat je inspuitingen krijgt, maar het zou je wel hetzelfde resultaat moeten geven: zachter, gezonder en glanzender haar: een complete verjongingskuur dus. Ik kreeg het vrijdag al cadeau voor mijn verjaardag (die er morgen aankomt!). Het is volledig nieuw in België al bestaat het wel al een hele tijd in Amerika (geen wonder dat al die celebs altijd zo'n prachtige haren hebben). Vandaag vertel ik je er meer over.

Op dit moment kan je voor een botox haarbehandeling nog maar enkel bij De Cliènt terecht (Hasselt was de eerste! en normaal zou het ook al te krijgen zijn in Antwerpen). Ik heb een vriendin die kapster is bij De Cliènt dus hierdoor werd ik al snel op de hoogte gebracht. Ik ben nu eenmaal dol op haarverzorging. Het is vroeger een kleine obsessie geworden toen ik van zwart naar blond ging en ik echt haar had als elastiek. Sindsdien gebruik ik het liefst shampoos enz van kappersmerken. 

Op dit moment heb ik terug highlights in mijn haren en hierdoor zijn ze ook weer een pak droger en onvoorkomelijk licht beschadigd. Ik ben dus een geschikt testpersoon!

Vrijdag was het dus zover. Ik kreeg een keratine-botox behandeling. Je hebt ook nog de echte botox haarbehandeling, maar die wordt vooral aangeraden bij heel beschadigde haren. 
De keratine-botox behandeling wordt net als een haarmasker aangebracht. Hij wordt volledig over mijn haren gedaan en nog eens doorkamd zodat het product goed wordt verdeeld. Het merk van deze keratine-botox mocht trouwens nog niet verklapt worden, omdat De Cliènt nog graag uniek in België wilt blijven met deze behandeling. 
Hierna werden mijn haren in plastiek folie gewikkeld en moest ik 20 minuten onder de lamp zitten.

Na het uitspoelen en drogen werd ik al superbenieuwd en ging ik meteen door mijn haren. Ze voelde inderdaad veel zachter en gezonder als voorheen! Qua glans moet ik zeggen dat dit iets minder opvalt, maar met een lichte haarkleur krijg je zowiezo minder glans dan als je bijvoorbeeld een brunette bent. Ze zien er in ieder geval minder dof uit.



Voor en na

Ik vroeg me af hoe het zou zijn nadat ik mijn haren heb gewassen. Wel, het borstelen gaat vlotter en ik voel meteen dat mijn haren soepeler zijn! Uit gewoonte breng ik steeds haarolie aan mijn puntjes aan, maar ik merk dat ik maar een erg kleine hoeveelheid nodig heb nu omdat het anders te voedend is. 

Zoals botox werkt dit ook weer geleidelijk uit en zal je dit om de twee tot drie maanden moeten herhalen. 
De behandeling die ik heb laten doen kost €25, maar een botox haarbehandeling kan oplopen tot €50 per keer. 
Ik vind het vrij kostelijk om het zo vaak te laten doen, maar je krijgt er wel een gezonde haardos voor terug! 

Wat vind jij van de botox haarbehandeling? 

12 opmerkingen

  1. wauw wat speciaal! klinkt wel goed :) al is mijn haar nu van zichzelf wel erg gezond doordat er zoveel af is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, ik wist nog niet eens dat zo een behandeling bestond. Wat leuk dat je dat cadeau hebt gekregen voor je verjaardag. En super fijn dat de behandeling ook positief resultaat heeft gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat apart zeg maar het klinkt super liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had er nog nooit van gehoord! Zelf ben ik minder een haarverzorgings'freak' dus ik geef er nooit veel geld aan uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog nooit van gehoord maar wel een erg leuk concept :)! Je haarpuntjes zien er inderdaad echt gezonder uit op de na-foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het resultaat ziet er wel goed uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sounds VERY intriguing en je haren zien er idd geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het klinkt wel goed en ik zie wel een goed resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb dit ook laten doen in Gent Coiffure alliance op de posthoornstraat, die doen haar botox, ik ben zo content. Mijn haar glanst en is zijdezacht die waren ook heel vriendelijk. Het is nu 3 maanden verder en ik zal terug een afspraak maken👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Ik heb zelf een XL Booster gehad bij de Amstelzijdekliniek, ook echt aan te raden! Mijn haar heeft echt een enorme boost gekregen en voelt ultiem zacht aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi
    Ik ben bij een kapper geweest ( niet me eigen kapper) en ik heb daar en botox behandeling gedaan Maar die mevrouw die me haar heeft gedaan die vertelde niks over wat ze deed en ze liet niks los over wat voor product en wat voor botox is het en ze zei dat ik mijn structuur (Ik heb golvend/krullen) weer terug zou krijgen maar ik heb nu alleen aan de onderkant krullen en dun dus niet echt tevreden. Als iemand weet hoe die mij kan helpen of tips graag ??

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.