Mijn reis naar Griekenland ♥

donderdag 28 augustus 2014


Al vroeg wakker geworden, maar toch heel uitgerust. Ik ben vannacht teruggekomen van mijn weekje vakantie en ook al deed het deugd om even helemaal niks te doen toch heb ik het bloggen enorm gemist. Mijn gezicht bleef een weekje make-up loos buiten af en toe wat mascara, want het was er veel te warm. Ik heb ondertussen een puistenaanval gekregen, excuses voor de minder aangename info haha, maar ik word er een beetje gek van. Hopelijk komt het van de warmte en gaat het nu verdwijnen anders ga ik naar een specialst, want het lijkt me niet zo normaal. Maar oké, vandaag laat ik jullie wat foto's van al de mooie plaatsen die ik in Griekenland heb bezocht! 


Ik vertrok net op tijd uit België, want het leek hier wel herfst! Een hele week genoot ik van elke dag boven de 30 graden. Ik vloog richting Corfu om zo met de boot terug richting vaste land (Igoumenitsa) te varen, waar ik een weekje in Ioannina verbleef bij een griekse collega/vriendin die er een appartement heeft. Ideaal om zo de mooiste plekjes te ontdekken. 


De dag begon vaak met verse vijgen die we net van de boom hadden geplukt.


Dag 2 was er meteen eentje op het strand van Igoumenitsa. Bekomen van de lange reis (mijn eerste dag viel hierdoor jammer genoeg weg) en genieten van het zonnetje. Hier met de populaire Griekse Café frappé!


Dag 3 gingen we naar Acheron River waar het water ijkoud, maar glashelder was. Echt énorm mooi. Met de meest slechte plastieke schoenen die we ervoor kochten om door de rivier te gaan, omdat er overal stenen lagen, wandelden we een heel eind verder. Het water kwam vaak tot onder je knieën, maar er waren ook stukjes bij waar je moest zwemmen. Van afkoeling gesproken!



We kwamen deze waterslang tegen, een kleintje maar al durfde ik niet veel dichterbij te komen hoor. 




Dag 4 was een dagje shoppen in de stad. Ik had al even online gekeken als er geen Sephora zou zijn en ik had het niet verwacht, maar ja er was er één! Hij was niet zo groot, want ze hadden maar een beperkt aantal merken. Geen Kat Von D, Urban Decay, Stila of een groot aanbod van Too Faced of Anastasia. Al heb ik wel eindelijk hét palette dat al maanden op mijn wishlist staat! Kan je al raden welk? 


Dag 5 gingen we weer naar het strand, maar deze keer naar het strand van Ammoudia. Prachtig strand, waar je meters de zee in kon gaan en het water nog niet hoog stond. 


Dag 6 trokken we al vroeg de bergen in, waar je deze natuurlijke zwembaden tegenkomt. Er stonden er veel droog in deze periode, maar we hadden er nog eentje gevonden. 


Een plaats om van weg te dromen: de rivier in Aristi. Ik vond deze plaats ongbeschrijfelijk mooi. 




De Vikos Kloof , moeilijk om op foto vast te leggen, maar ook machtig om te zien. 


Griekse pita! De beste van de plaats als ik de kenners mag geloven die ik bij me had! Hij was ook erg lekker. 


Dag 7 was de laatste volledige dag en die spendeerden we in Parga. Eén van de mooiste stranden in Griekenland. 




De laatste dag hebben we een mini sightseeing tour gehad in Corfu voor we het vliegtuig terug opstapten. 

Ik heb genoten van mijn vakantie en kan er weer even tegenaan! Nu gaan we weer volop bloggen!

9 opmerkingen

  1. Wauw dat ziet er echt heel mooi uit (en een Sephora!!) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben paar weken terug ook in Griekenland geweest (Samos), het is echt een onwijs mooi land! Heerlijke foto's. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, heerlijke foto's ik geniet er zelfs van. Wat nou als je dit in het echt ziet... Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh heerlijke fotos! Ivm hier in België is dit zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's. Oh, verse vijgen zijn superlekker, spijtig genoeg dat ze hier meestal beschimmeld in de winkel liggen. Wat een mooie stranden en bergen. Had niet gedacht dat het daar zo bergachtig zou zijn. Ben aangenaam verrast :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.