Catrice - Nude Illusion

maandag 8 september 2014


Waar ik het meest naar uitkeek bij de nieuwe collectie van Catrice was Nude Illusion. Catrice heeft enkele hele fijne foundations dus deze zag er veelbelovend uit. Ondertussen las ik al enkele gemengde reviews op andere blogs van deze foundation, maar vandaag krijg je mijn mening. 



Zoals ik al eerder zei: de verpakkingen van Catrice gaan er goed op vooruit. Nude Illusion zit in een mat glazen flesje wat er chic uitziet en een tikkeltje luxe uitstraalt. Erg budget kan ik deze foundation ook niet echt noemen, want hij kost €7,59. Voor Catrice vind ik dit al vrij veel. Ze lijken steeds de hoogte in te gaan met hun prijzen. 


Altijd handig en hygiënisch in gebruik bij een foundation is een pompje! Je kan er ook goed mee dosseren. 


Ik heb de kleur Rose Vanilla. Dit is de tweede lichtste kleur. Ze hebben maar vijf tinten wat ik eigenlijk vrij weinig vind. Gelukkig matcht deze wel vrij goed met mijn huid. 


Net wat teveel gebruikt om te testen, maar de dekking van deze foundation mag er zeker zijn! 


Links: niets op mijn gezicht 
Rechts: met Nude Illusion 

Nude Illusion belooft een lichte foundation te zijn met een optimale matterende dekking. Hij is langhoudend, hydraterend en heeft beschermende UVA-, UVB filters. De finish zou natuurlijk en egaal zijn. Ook zou je hem niet voelen zitten. 


Wat ik ervan vind?
Het was even uitzoeken hoe ik hem het best aan kon brengen, maar met mijn Beauty Blender vormt hij het perfecte duo. Nude Illusion heeft voor mij een iets meer als matige dekking, ik vind dat de meeste vlekjes op mijn huid verdwijnen. Zijn finish is vrij poederig en mat. Je ziet hem wel iets of wat zitten, maar dat stoort me niet. Ik gebruik ook niet al te graag veel poeder dus deze sla ik bij deze foundation dan ook over. Na enkele uren komt mijn glans er weer wat door en dan oogt hij zelfs wat mooier. Het beste van deze foundation vind ik is dat ik hem echt niet voel zitten. Hij geeft zeker geen zwaar, verstikkende effect. Mijn huid ziet er ook niet van af. Het is niet mijn all time favourite (geen enkele foundation haalt het tegen Double Wear van Estée Lauder), maar ik vind hem wel erg fijn! Zo zie je maar dat meningen verschillen. 



7 opmerkingen

  1. Ik vind hem er goed uit zien! Maar inderdaad, iedereen heeft een andere huid en verdraagt producten anders he. Dat is ook net het leuke ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem er goed uitzien. Mooie dekking!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke review! Ik was er erg benieuwd naar omdat, zoals je zegt, er veel verschillende meningen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er goed uit bij je! Ik denk alleen dat dat matte niet iets voor mij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier was ik ook al zo benieuwd naar. Bedankt voor je review! Ik was nog opzoek naar een budget vervanger voor die van Rituals. Ga morgen gelijk even testen ;)

    Liefs,
    Kim / Vintage & Beauty

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.