Dr. Hauschka | Lippenbalsem

dinsdag 15 september 2015


Haal je lippenbalsem alvast naar boven, want nu de herfst in zicht is gaan we helaas ook weer droge en gesprongen lippen tegemoet. Ik heb er heel wat liggen in huis en probeer er in elke tas wel eentje te steken. Een lippenbalsem obsessie heb ik nu wel niet echt. 's Avonds doe ik standaard voor het slapen gaan lippenbalsem op en voor de rest kan ik hem door de dag of 's morgens eens naar boven halen. Door teveel smeren worden je lippen zelf slichtjes verslaafd waardoor ze telkens meer vragen. Dat komt omdat er in de meeste lippenbalsems minerale oliën (paraffine) zitten. Wel goed nieuws, Dr. Hauschka heeft een lippenbalsem die hier helemaal vrij van is!


Laten we eerlijk zijn, meestal laten we ons beïnvloeden door de geur/smaak die een lippenbalsem kan hebben. Ook de verpakking zal hier wel mee te maken hebben. Mijn favoriete lippenbalsem is Rosebud Salve. Waarom? Hij blijft erg lang op je lippen zitten en herstelt mijn lippen in no time. Ook komt hij in een erg leuk tinnetje en heeft hij een specifieke rozensmaak.
Maar omdat ik vorig jaar een workshop volgde over wat er allemaal in een product zit, wil ik toch wat meer rekening houden wat ik allemaal smeer. 


Ingrediënten:
Ricinus Communis Seed Oil, Cera Alba, Arachis Hypogaea Oil, Daucus Carota Sativa Root Extract, Anthyllis Vulneraria Extract, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Calendula Officinalis Flower Extract, Helianthus Annuus Seed Oil, Theobroma Cacao Seed Butter, Hypericum Perforatum, Flower/Leaf/Stem Extract, Serica Powder, Triticum Vulgare Germ Oil, Simmondsia Chinesis Seed Oil, Triticum Vulgare Bran Extract, Lecithin, Parfum*, Citronellol*, Geraniol*, Linalool*, Farnesol*, Benzyl Benzoate*, Citral*, Eugenol*, Benzyl Alcohol*, Benzil Salicylate*, Limonene*
*bestanddeel van natuurlijke etherische oliën

Misschien niet het meest hygiënisch, maar de beste lippenbalsems komen toch wel altijd in een potje! 
Ondanks de lippenbalsem er oranje uitziet, zie je daar niets van terug op je lippen. Hij smeert heel dun en geeft een subtiele glans. De lippenbalsem voelt vrij vettig aan op je lippen, maar wat wil je met al die natuurlijke oliën die hij bevat. Hij blijft hierdoor ook lang zitten en werkt erg voedend. 
De geur is een beetje bloemenachtig, maar vooral natuurlijk. Niet meteen mijn topfavoriet, maar zeker niet verkeerd. Je went hier best snel aan. 
Dit is een erg fijne, verzorgende en herstellende lippenbalsem! 


Prijs: €9,95


9 opmerkingen

  1. Ik kende dit product van Dr. Hauschka niet. Lijkt me heel fijn en verzorgend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een oogbalsem in deze vorm en de lipbalsem in stickvorm, beiden erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een goed verzorgend product.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt mij een fijne lippenbalsem :)
    X mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'De beste lipbalms komen uit een potje' : Amen sister! Kan dat enkel maar bevestigen! Benieuwd naar deze trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is inderdaad nu echt tijd voor lippenbalsems. Deze lijkt me best fijn.
    Btw wat een prachtige productfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb altijd een lipbalm bij me! Deze klinkt goed!
    Ik ben momenteel dol op die van Greenland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me heerlijk! Ik ben gek op lipbalm. X

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.