SMASHBOX | PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER HYDRATING + LUMINIZING

zondag 13 september 2015


Een goede primer onder je foundation dragen maakt soms een wereld van verschil. Je poriën of fijne lijntjes worden minder zichtbaar, je foundation brengt veel makkelijker aan en blijft de hele dag muurvast zitten. Je hebt ook primers die je huid mat maken of roodheid doen minderen. Een breed aanbod dus. Ik had nog geen primer gevonden die ik tot mijn favoriet kon noemen dus toen ik dit setje van 3 primers zag liggen nam ik het mee. Smashbox zou bekend staan om hun fijne primers dus ik was benieuwd. 


Wat me meteen opviel was dat de primers oil-free zijn. Dit klinkt natuurlijk goed, maar jammer genoeg zitten ze wel nog vol siliconen. Siliconen leggen een laagje op je huid waardoor het verstikkend werkt voor je huid en je puistjes kan krijgen. Maar ja, ik heb nog niet veel primers gezien zonder siliconen en uiteindelijk werkt het wel. Moest je liever geen siliconen gebruiken zou ik hier rekening mee houden! 


PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER

De basis primer van de drie, ook meteen deze met het meest siliconen. Hij maakt je huid hierdoor wel fluweelzacht, poriën worden inderdaad minder zichtbaar, maar het verschil is niet enorm. Mijn foundation zit de hele dag goed dus hij doet zeker zijn werk. 

Prijs Fullsize bij Douglas: €33,50


PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER HYDRATING 

De Hydrating primer leek me perfect voor de herfst/winter die eraan komt. Door de koude wordt mijn huid dan meteen wat droger op verschillende plekken en kan zeker extra hydratatie gebruiken. Deze primer voelt het minst silicoon-achtig aan, eerder als een gel. Je voelt de extra hydratie meteen na het aanbrengen en ook door de dag heen blijft mijn huid gehydrateerd. Voor de rest doet hij het ook prima, make-up blijft goed zitten. Dit is mijn favoriet!


Prijs Fullsize bij Douglas: €37


PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER LUMINIZING 

Voor een gezonde glow moet je bij de Luminizing primer zijn. Hij gaat ook huidveroudering tegen door de anti-oxidanten die hij bevat (groene thee, druivenpitextract, vitamine A, C en E). 
Op het eerste zicht ziet hij er erg donker uit, maar als ik hem uitsmeer over mijn gezicht zie je daar weinig van terug. Er zit iets of wat shimmer in deze primer, maar het is niet dat je op een glitterbal zal lijken. Voor mij viel het vooral op na een nacht slecht geslapen te hebben dat ik toch meteen een gezonde uitstraling in mijn gezicht kreeg. Ook bleef bij deze primer mijn foundation een hele dag zitten. Deze vind ik ook erg fijn! 


Prijs fullsize bij Douglas: €32,40


Van onder naar boven: Photo Finish Primer | Photo Finish Primer Hydrating | Photo Finish Primer Luminizing 


Het is duidelijk de gewone Photo Finish primer bij mij niet zo geliefd door de hoeveelheid siliconen, de andere doen het in mijn ogen dan veel beter en zou ik zeker aanraden!


Welke primer gebruiken jullie? 

♥ 

7 opmerkingen

  1. Zelf ben ik ook niet echt fan van veel siliconen in een product. Super dat ze wel zo goed werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had de doorzichtige en die voelde zo vies aan haha, ik heb hem dus weggegeven want dat is zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De photo finish primer klinkt idd niet zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind zo'n dun glibberig laagje nooit zo fijn XD ik heb het sowieso niet op gezichts primers. wel een goed geschreven review!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben al jaren fan van de Make Up For Ever HD Primer, maar deze is vernieuwd blijkbaar... Nu gebruik ik vaak de Redness Relief primer van Dermalogica. Ik ben wel benieuwd naar die Hydrating primer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Griet! Ik volg sinds kort jouw blog en heb je genomineerd voor de Liebster Award 2015! Alle details kan je terugvinden op m'n blog :)
    Veel liefs, Valérie x

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.