Avoyd | Original + Bikini Bliss

zaterdag 2 juli 2016


Ontharen is nog steeds iets waar ik een hekel aan heb, maar het moet nu eenmaal gebeuren. Elke dag scheren irriteert mijn huid snel. Vooral mijn benen zien daar van af en daarom probeer ik steeds mijn benen te ontharen met de epilator. De haartjes blijven ook langer weg en groeien zachter terug. Een nadeel hieraan is wel dat ik na het epileren wat irritatie heb en ingegroeide haartjes komen ook wel eens voor. 
Onlangs werd ik gecontacteerd om enkele producten van Avoyd uit te testen. Hét product om na elke ontharing te gebruiken.
 

De Avoyd lijn bevat vier producten die bijzonder zacht voor de huid zijn met een kalmerende werking + ze zijn dermatologisch getest.
De Original en Double Delight kan zowel door vrouwen als mannen gebruikt worden. Bikini Bliss is enkel voor vrouwen en Immaculate Man voor de mannen. 



ORIGINAL
Deze roll on serum helpt de huid te kalmeren na het scheren en gaat huidirritaties tegen. Geen branderige huid meer of rode bultjes die vaak voorkomen na het scheren, waxen of epileren. Ook ingegroeide haartjes behoren tot het verleden. 

Ik heb de Original roller enkel voor mijn benen gebruikt. Na het epileren heb ik altijd wat last van rode bultjes die de dag nadien nog steeds zichtbaar zijn, maar nu waren deze verdwenen. Het branderige gevoel verdwijnt veel sneller. 
Van ingegroeide haartjes heb ik niet ontzettend veel last, maar ze zijn er wel eens af en toe. Ik heb wel de indruk dat deze ook wegblijven na het gebruik van de Avoyd Original roller. 

Voordelen:
- een roller is makkelijk in gebruik
- voelt meteen fris en kalmerend aan op de huid
- rode bultjes verdwijnen veel sneller na het ontharen
- minder ingegroeide haartjes

Nadelen:
- sterke geur, ik ruik vooral alcohol

Prijs Avoyd Original navulbare roller 90ml: €16,50



BIKINI BLISS
Deze hydraterende crème is de perfecte naverzorging voor de bikinilijn, oksels en benen. Deze zones zijn net wat gevoeliger waardoor er sneller huidirritaties opduiken. Bikinis Bliss kalmeert en verzacht de huid meteen na het ontharen. 

Ik heb de Bikini Bliss voor de drie zones gebruikt. Na het ontharen van mijn benen heb ik een keer voor mijn linkse been de Original gebruikt en voor mijn rechtse been de Bikini Bliss. Zo kon ik beter het verschil aanvoelen. Voor mij won Bikini Bliss meteen, omdat hij sneller een kalmerend gevoel gaf en ook roodheden verdwenen algauw. 
Deze crème ruikt sterk naar munt, voor mij niet zo'n aangename geur, maar ik hou dan gewoon ook echt niet van munt. Ik weet dat de meeste dit wel zouden appreciëren. 

Voordelen:
- zorgt meteen voor een kalmerend effect
- de huid wordt gehydrateerd
- huidirritaties verdwijnen
Nadelen:
- de geur (maar dat is persoonlijk)

Prijs Avoyd Bikini Bliss 50ml: €24,95


Ik ga niet zeggen dat ik ontharen nu veel leuker vind, maar door deze Avoyd producten te gebruiken heb ik gelukkig geen problemen meer met irritaties. Ze zijn zeker aan te raden als je hier veel last van hebt. 
Avoyd is online te koop. Voor meer informatie klik hier




3 opmerkingen

  1. Bultjes heb ik ook bij mijn bikinilijn, jeukt altijd zo verschrikkelijk. Daarom hars ik soms....mega pijnlijk maar werkt wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als geur het enige nadeel is vind ik dit wel heel interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, als je zoveel alcohol ruikt dan durf ik het toch niet echt te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.