Roger & Gallet | Aura Mirabilis

zaterdag 5 november 2016


Hoera! Roger & Gallet bracht onlangs hun eerste skincare lijn uit. In oktober mocht ik naar het exclusieve en sprookjesachtige event gaan waar deze nieuwe producten werden voorgesteld. Mijn eerste indruk zat meteen goed en ik kon niet wachten om ze te testen waar ik dus niet lang mee gewacht heb. Ik gaf in mijn artikel van Sunday Riley al aan dat mijn volledige verzorgingsritueel verandert is en daar zorgden deze producten dus ook voor.  Maak kennis met Aura Mirabilis. 

"Het begon allemaal met Aqua Mirabilis, een natuurlijk wonderwater dat verrijkt is met 18 geneeskrachtige planten. Dit wonderwater was drinkbaar en kon op het lichaam worden aangebracht. Het had positieve effecten op de gezondheid en schoonheid"
Het verzorgingsritueel van Roger & Gallet bestaat uit 4 stappen. Zo heb je het extra fijn reinigend masker (ontgiften), een beauty tonic (voorbereiden), een serum (corrigeren) en een legendarische dag en nacht crème (verzorgen). 
De producten bevatten 100% naturlijke extracten en zijn parabeenvrij. Ze hebben allemaal dezelfde frisse, citrusachtige en lichtjes kruidige geur die zeer aangenaam is.


EXTRA-FINE CLEANSING MASK Prijs: €19,95
Het Cleansing Mask kan je niet enkel als masker, maar ook als gezichtsreiniger gebruiken. Hij heeft een gel-achtige textuur en werkt dus prima voor beide. Als reiniger gebruik ik hem iets minder, maar dat neemt niet weg dat hij dit uitstekend doet! Make-up restjes verdwijnen al snel en mijn huid voelt zuiver en zacht aan. 
Als masker moet je hem 5 minuten laten zitten. Naast een goede reiniging van de huid werkt hij ook detoxificerend en laat hij de huid stralen
Ik vind het een heerlijk masker. Ik hou van zuiverende maskers, zo duiken puistjes minder snel op. Mijn huid voelt extra clean nadat ik het masker heb gebruikt en toch nog steeds erg zacht. 




VINAIGRE DE BEAUTÉ Prijs: €19,95
Een tonic is iets wat ik nogal eens kan vergeten of kan overslaan in mijn verzorgingsroutine. Dit ligt er meestal aan, omdat ze mijn huid droog en trekkerig doen aanvoelen nadien. 
De Vinaigre De Beauté doet dit allesbehalve. Hij verzacht, verfijnt de poriën en verheldert de huid. De huid wordt glad gemaakt en dode huidcellen worden verwijderd. De tonic moet je door de tweefasige formule goed schudden voor je hem gebruikt. Mijn huid blijft vooral zacht achter. 



DOUBLE EXTRACT SERUM Prijs: €54,95

Het meest geliefde product uit de hele lijn. Dit is echt een enorm fijn serum. 
Net zoals bij de tonic bestaat het serum uit een tweefasige forumule die je altijd goed moet schudden voor gebruik. Het dubbelvoudige extract maakt gebruik van een gepatenteerde distill'dose oftewel, je krijgt na het schudden steeds de ideale dosis om aan te brengen. 
Ik zou het serum aanraden voor iemand met een normale, droge huid. Ik met mijn gemengde huid kan hem net hebben nu het kouder wordt. 

Het serum zorgt voor een stralende huid, werkt herstellend en corrigerendFijne lijntjes en rimpels worden gladgestreken + je huid wordt goed gehydrateerd
Net na het aanbrengen voelt het serum een beetje vettig aan, maar dit gaat al snel weg. Het wordt goed opgenomen door de huid en geeft je meteen een glad en zacht gevoel. 
Sinds ik dit serum gebruik heb ik zeker de indruk dat mijn huid er egaler en jeugdiger uitziet. Lov-ing it! 



LEGENDARY CREAM Prijs: €41,95
De legendarische crème is door de combinatie van 18 gedistilleerde geneeskrachtige planten met het extract uit witte lelie de ultieme stap uit de Aura Mirabilis-ritueel. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hem niet als nachtcrème gebruik, omdat ik op dit moment voldoende heb aan het Luna olie van Sunday Riley. 

Deze crème zorgt voor een stralende teint en een verbeterende huidkwaliteit doordat hij de huidcellen regenereert, vochtverlies en een trekkerig gevoel tegengaat. De huidtextuur en teint wordt egaler en wordt beschermt tegen veroudering en agressieve invloeden van buitenaf. 
De crème vind ik erg fijn aanbrengen. Door de micro-geëmulgeerde formule zal de stevige crème bij het aanbrengen smelten op je huid en dus vloeibaarder worden. 
Hij werkt erg fijn samen met het Double Extract serum. Mijn pigmentvlekken die er in de zomer zijn doorgekomen zijn nu al een heel stuk minder zichtbaar. 




De nieuwe Aura Mirabilis lijn is zonder twijfel een welverdiende nieuwkomer tussen de skincare producten. 
Roger & Gallet is oa te koop bij de parfumerie. 


3 opmerkingen

  1. Ik vind het een beetje lijken op The Body Shop haha! Ziet er goed en mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke verpakkingen, zoals marielle zegt, ik vind het ook erg op the body shop lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie review. Ikzelf moet de producten ook dringend een keer testen.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.