The Ordinary, niet zo gewoon als het lijkt

donderdag 28 september 2017


Wanneer ik even terugblik op afgelopen jaar moet ik zeggen dat ik best veel nieuwe skincare merken heb ontdekt. Eén van deze merken stond al een hele tijd op mijn verlanglijstje, The Ordinary. Ontstaan door de Canadees Brandon Truaxe die ook de oprichter is van het merk Deciem.
The Ordinary staat vooral voor back to basic, geen luxe verpakkingen, maar wél pure ingrediënten die meer dan betaalbaar zijn. 



Waarom The Ordinary mij zo aansprak is door de integriteit die deze producten bezitten. Geen al te ingewikkelde formules, volledig vrij van sulfaten, parabenen, minerale olie, ... en de producten worden niet op dieren getest
De verpakkingen zijn misschien niet te vergelijken met een high-end merk, maar ik moet zeggen dat ik ze wel erg leuk vind. De pipetjes en het 'clean' uitzicht die ze uitstralen heeft iets medisch wat ik wel goed vind passen. 
Wanneer je weet dat producten die een hoge dosis hyaluronzuur of retinoïden bevatten best prijzig zijn dan komt The Ordindary als geroepen. Ik was daardoor erg benieuwd naar de Hyaluronic Acid 2% + B5 en Advanced Retinoid 2%. Hyaluronzuur zorgt als geen ander voor hydratatie en retinoïden gaat huidveroudering tegen
Beide vind ik erg fijn in gebruik. Hyaluronic Acid 2 % + B5 wordt meteen door mijn huid opgeslorpt waardoor ik een shot aan hydratie krijg. 
De Avanced Retinoid 2% gebruik ik niet elke dag, maar enkele keren in de week aangezien je de dag nadien altijd een zonnebescherming moet gebruiken. Het geeft me meteen een zacht velleke. 




Omdat mijn huid regelmatig nog wat puberale trekjes vertoond wou ik ook graag de Salicylic Acid 2% Solution en Niacinamide 10% + Zinc 1% uitproberen. Niet enkel wordt de glans onder controle gehouden ook worden de poriën minder zichtbaar. Salicylzuur staat vooral bekend als acné en puistjes bestrijder, maar het helpt de huid ook te doen stralen. 
Ik had gehoopt dat het puistjes iets efficiënter zou doen verdwijnen aangezien je het plaatselijk moet aanbrengen, maar dat is bij mij helaas niet het geval. 
De textuur van Niacinamide 10% + Zinc 1 % is vrij plakkerig, maar ik vind hem wel fijn om als primer te gebruiken onder mijn make-up. Zo blijft alles wat langer glans-vrij. 



Het product waar ik een haat-liefde verhouding mee heb is de AHA 30 % + BHA 2% Peeling Solution. Dit goedje gebruik je als een masker. Je brengt het aan op je gezicht en laat het (niet langer dan) 10 minuten inwerken. Door de vele zuren die het bevat werkt hij vooral exfoliërend waardoor je huid er jonger, beter en egaler uitziet. De Peeling Solution doet me een beetje aan glibberig bloed denken. Eenmaal aangebracht lijkt het net alsof ik enkele uren te lang in de zon heb gezeten haha. Al vrij snel voel ik deze peeling werken, hij voelt lichtjes branderig aan. Niet al te prettig dus, maar na het afspoelen verdwijnt dat. Het effect ervan maakt gelukkig alles goed, want ik kan weer een gladde, stralende huid verwelkomen. Ook bij de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution moet je je huid de dag erna altijd goed beschermen tegen de zon. 

The Ordinary is o.a. te koop bij BeautyBay 





♥ 

5 opmerkingen

  1. Ik heb onlangs ook 4 producten van The Ordinary besteld en tot nu toe ben ik er heel tevreden mee. De Salicylic Acid 2% Solution vind ik self prima werken tot nu toe. Nu ik je review gelezen heb ben ik wel erg benieuwd naar de Hyaluronic Acid 2% + B5! Ik ga binnenkort nog een bestelling doen denk ik :D Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het merk niet, maar het ziet er heel erg chique uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind The Ordinary ook echt een geweldig merk. Super leuk en fijn artikel dit. Ik heb er echt een hoop producten van, misschien wel tien, maar die peeling nog niet en ik vind hem er toch behoorlijk interessant uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook heel tevreden over hun Hyaluronic Acid! De Caffeine Solution is ook een aanrader. Zelf wil ik nog graag de olie proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog niets van dit merk, maar ik ben er wel heel erg benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.