Best Of Beauty 2017

zondag 31 december 2017


Nog net op tijd om naar jaarlijkse traditie af te sluiten met mijn grootste beauty ontdekkingen van 2017. Ik heb enkele nieuwe merken mogen verwelkomen die me meteen overtuigd hebben. Mijn overzicht is een mooie mix van budget vriendelijke producten tot high-end toppers! 



Laten we beginnen met mijn favoriete make-up producten van afgelopen jaar. Ik ontdekte Huda Beauty nog net einde 2016 en in 2017 is mijn liefde voor Huda alleen maar gegroeid dankzij het Rose Gold Eyeshadow palette wat één van mijn meest gebruikte paletten is van dit moment. De kleurencombinatie is gewoon geweldig in dit palette al moet het nieuwe Obsessions Mauve palette zeker niet onder doen. Sterker nog: ik ben nét wat meer fan van dit klein toppertje. 
Ik verwacht niet snel een nieuwe foundation te vinden die ik bijna zo goed vind als de Double Wear foundation van Estée Lauder. Ik ga ze helemaal niet vergelijken, want Sheer Glow van NARS heeft niet die extreem goede dekking, maar ik ben zo verliefd op zijn finish. Voor mij is deze perfect tijdens de winter, wanneer mijn huid net wat droger is. Mijn huid ziet er meteen gezonder door en ik heb niet het gevoel dat ik foundation draag. 
Hij droogt helaas vrij snel uit, maar toch vond ik dat de Rock Couture macsara van Catrice hier tussen hoort. Voor wie van veel volume houdt zoals mij is deze mascara echt een aanrader!
Een fijne ontdekking van dit jaar is het contour poeder van ARTDECO x Claudia Schiffer. Geen te warme kleur en ook niet te donker + hij brengt zo ontzettend fijn aan. 
Mijn Urban Decay Naked Skin concealer blijft absoluut mijn nr. 1. Toch vind ik de Anti-Age concealer van Maybelline ideaal om dagelijks te gebruiken. Hij geeft een prima dekking en droogt de huid onder de ogen niet uit. 
De eyeliner van het jaar gaat naar de Epic Ink Liner van NYX. Vergelijkbaar met de Tattoo Liner van Kat Von D door zijn fijne haartjes. Hij werkt erg precies, is gitzwart, droogt mat op en blijft muurvast zitten. Meer heb ik niet nodig! Ik merk wel dat de mijne nu stilaan aan vervanging toe is. 
Op gebied van lipsticks was ik dit jaar het meest onder de indruk van de Bourjois Rouge Velvet lipsticks. Wat blijven ze lang zitten! En de kleuren zijn ook stuk voor stuk prachtig. Mijn meest gedragen kleurtje is Brunette, die me meteen terug aan de herfst doet denken. 




Ik bezweek dit jaar voor GlamGlow. Ik wou niet echt mee gaan in de hype, maar ik ben toch blij dat ik dat wél deed. Het Flashmud Brightening Treatment masker vind ik super! Niet enkel krijg ik er een gladde huid door, ook ziet mijn huid er een stuk egaler uit. 
The Ordinary was ook een nieuwkomer in mijn badkamer. Ik hou wel van hun clean attitude en moet zeggen dat ik de producten allemaal met veel liefde gebruik. Mijn persoonlijke aanraders is het Hyaluronic Acid 2% en de Advanced Retinoid 2%
Ik speel misschien een beetje vals door dit jaar opnieuw de Sleepy body lotion van Lush er bij te zetten, maar ik kan hier precies moeilijk zonder. Ik hou zo van de geur en voor mij helpt hij me toch wel om te ontspannen. Dit is dan ook een nieuw potje! Om er niet te gewoon aan te worden gebruik ik hem wel niet dagelijks. 
Vichy zit er twee keer tussen dit jaar! Allereerst met de Liftactiv vitamine kuur die je huid voorziet van een gezonde gloed. Binnenkort ga ik opnieuw een kuur doen, lijkt me wel nodig zo na de feestdagen!
Minéral 89 was ook een aangename ontdekking. Net zoals het Hyaluronic serum van The Ordinary voorziet deze mijn huid van extra vocht. Iets waar mijn huid vaak tekort aan heeft. Maar sinds ik zowel Minéral 89 of het Hyaluronic serum van The ordinary vaak gebruik heb ik deze winter nog geen last gehad van droge plekken in mijn gezicht!
En omdat 2017 toch wel het jaar van de glow was sluit ik af met de Glow Tonic van Pixi. Ik ben nooit een grote tonic liefhebber geweest, maar ik vind deze zo fijn omdat hij lichtjes exfoliërend werkt en dus voor een glad en stralend resultaat zorgt!






2 opmerkingen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.