Van winter naar zomer: update skincare routine

dinsdag 15 mei 2018


In de lente/zomer vind ik het vaak lastiger om mijn huid vrij te houden van onzuiverheden en puistjes. Het heeft er ook niet echt aan geholpen dat ik met de anticonceptiepil ben gestopt. Voor mij is het dus even uitzoeken wat nu best voor mijn huid werkt. Ik pas sowieso altijd mijn huidverzorging aan in de winter en zomer, want mijn huid heeft dan altijd nood aan iets anders. Tijdens de warme dagen zet ik oliereinigers (ook al vind ik ze heerlijk) weer even aan de kant. Wat ik nu wel gebruik vertel ik je vandaag. 


VAN OLIEREINIGER NAAR REINIGINGSMELK/MOUSSE 
Ik neem even afstand van mijn geliefde Oskia Renaissance Cleansing gel en kies nu opnieuw voor een reiniginsmelk, gel of mousse. Deze zijn minder voedend voor mijn huid, iets waar mijn gemengde huid nu niet zoveel behoefte aan heeft. Ik heb de Double Cleanse  mousse reiniger van Lierac opnieuw bovengehaald, deze reinigt mijn huid erg goed en nog steeds op een zachte manier. 

GEL MOISTURIZERS
Op dagen dat mijn hormonen op hol slaan en ik even geen blijf weet wat te doen met puistjes dan haal ik Effaclar Duo van La Roche-Posay boven. Toch wel een musthave voor een onzuivere huid. Ik gebruik deze gel-crème al jaren en zou niet zonder kunnen. Hij bevat o.a. niacinamide en salicylzuur. Mijn huid wordt er na enkele dagen te gebruiken meteen een stuk rustiger van. 
Op de 'normale' dagen ben ik op dit moment de Ginzing gel moisturizer van Origins aan het gebruiken, waar ik zeer content van ben. Deze moisturizer is olievrij en geeft een vermoeide huid meteen de nodige hydratatie zonder zwaar aan te voelen. 
Ook de High-Potency-Night-A-Mins nachtcrème is heel aangenaam. De doffe huidlagen worden 's nachts verwijdert en je huid wordt herstelt. Mijn huid voelt in de ochtend lekker glad aan dankzij deze crème. 
Op gebied van oogcrème heb ik eigenlijk niet veel verandert. Ik gebruik nog steeds de Pep-start van Clinique, maar heb er ook nog eentje van The Ordinary klaarstaan. Alleen wil ik eerst deze opmaken dus ik moet nog even geduld hebben.

ELKE DAG SPF 
Ik weet het, ik zou het in de winter ook moeten smeren, maar meestal vertrouw ik dan enkel op de SPF die in mijn foundation en/of moisturizer zit. Vanaf de lente smeer ik wel trouw elke dag SPF50. Mijn huid is dan ook gevoelig aan pigmentvlekken dus ik ben daar wel vrij extreem in. 
Waar ik niet meer zonder kan is de Anthelios gezichtsmist met SPF50 van La Roche-Posay.  Zo blijft mijn gezicht de hele dag beschermt. Ik neem hem vaak mee onderweg en spray deze over mijn make-up heen. Werkt superfijn! Hij geeft een matte finish wat voor mijn gemengde huid ideaal is. 

ZELFBRUINER 
Aangezien mijn gezicht niet snel bruin wordt maak ik graag gebruik van zelfbruiners, maar dan wel degene die mijn huid geleidelijk aan kleur geven. De Radiance-Plus Golden Glow Booster van Clarins gebruik ik al jaren. Hier meng je gewoon enkele druppels van met je dagcrème. 
Sinds kort gebruik ik ook het Overnight Tan Mask van Kruidvat. Een soort 'masker' dat je voor het slapengaan op een gereinigde huid, hals en decolleté gelijkmatig aanbrengt. Je huid krijgt een natuurlijke bruine teint die je kan opbouwen door het enkele dagen te herhalen. Het masker werkt verzorgend dankzij de toegevoegde vitamine E die de huid verzacht en het verouderingsproces tegengaat. Geen typische zelfbruinergeur, maar hij ruikt lichtjes tropisch. Ik krijg er een mooi bruin tintje van dat nog steeds natuurlijk oogt! 



1 opmerking

  1. Ik zie een heleboel nog onbekende producten voor mij . Over origins hoor ik zoveel goede verhalen, dat zou ik ook nog willen uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.